پدرش از بنیانگذاران تیبیتی (شرکتهای تعاونی اتوبوسرانی بین شهری) بوده اما کاسبی را دوست داشته است. . .

بابک در اولین اقدام خود در سال ۱۳۷۳ یک زمین از شهرداری تهران (زمان شهرداری کرباسچی) به قیمت ۱۳ میلیون تومان بهصورت قسطی با قسط ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان میخرد. . . .

او مدعی است که در دوران سربازی به بانک مرکزی رفته و خدمتش را آنجا به اتمام رسانده و در همین ایام راننده نوربخش رییس کل بانک مرکزی میشود و با آن ارتباط میگیرد . . .

و بعدها سود بسیاری نصیب او میشود. چون نوربخش به او دلار میداده و او هم در بازار آزاد میفروخته! الان هم نوربخش مرحوم شده و نمیتواند شهادت بدهد. بانک مرکزی هم از بیخ، داشتن سربازی به نام بابک زنجانی را تکذیب میکند. . .

اما این موضوع را یک نفر میتواند تأیید کند؛ آیتالله هاشمی رفسنجانی . . .

زنجانی ادعا دارد که ۱۳ ماه در پادگان ولیعصر (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) تهران خدمت کرده و یک روز هاشمی رفسنجانی برای بازدید به آنجا رفته و دستور داده تعدادی سرباز برای ریاستجمهوری، بانک مرکزی و جاهای مختلف انتخاب کنند . . .

او زنجانی است اما خودش تهرانی است!(قسمت اول)

از بخت خوب یا بد زنجانی، او برای بانک مرکزی انتخاب شده چون به گفته خودش سرباز تمیز و خوشخطی بوده است . . .

چقدر شانس داشته که تا قبل از ۲۲ سالگی رییسجمهوری و رییس کل بانک مرکزی یک مملکت در زندگیاش نقشآفرینی کنند یا یک انسان باید چقدر شانس داشته باشد تا در بانک مرکزی خدمت کند و در روز اول فروش دلارها، ۱۷ میلیون تومان آن هم در سال ۱۳۷۵ سود کند. . .

ادعاها و سخنان زنجانی ذاتا مبهم است و کسی حاضر نیست این مطلب را تأیید یا تکذیب کند. . .

او در ۲۲ سالگی ورشکست میشود و چکهایش برگشت میخورد و دو سال به زندان میافتد. حتی سازمان زندانها این گفتههای او را نه تأیید و نه تکذیب میکند . . .

این مرد مرموز در زندان هم شانس میآورد و مسئول خرید و مغازه و زورخانه زندان قصر میشود و به گفته خود سود خوبی از زندان میکند . .

او حتی در تحصیلات هم ابهام دارد؛ زنجانی دیپلم برق دارد اما در «اگ یونیورسیتی» ترکیه به دانشگاه میرود و در کنکور این دانشگاه در رشته برق قبول نمیشود اما در رشته مدیریت بحران قبول میشود و لیسانس این رشته را میگیرد . . .

زنجانی که سابقه چک برگشتی دارد و به زندان هم افتاده چگونه میتواند تسهیلات کلان بگیرد و در کیش، اولین کارخانه تولید لوازم آرایشی بهداشتی سورینت را راهاندازی کند؟

بابک مدعی است که اولین وام کلان را از ترکیه و از طریق باز کردن السی مدتدار و با قرارداد ۱۰ میلیون دلاری گرفته است . . .

سازمان مناطق آزاد و بانک مرکزی ترکیه این موضوع را نه تأیید و نه تکذیب میکنند . . .

ادامه دارد . . .