عملیات آزادسازی شهر "فلوجه" از چنگال داعش بسیار مهم است و در صورت پاکسازی این شهر، تروریست های تکفیری بیش از گذشته در عراق منزوی خواهند شد.
در چند روز اخیر شاهد دستور ویژه "حیدر العبادی" مبنی بر آزادسازی "فلوجه" یکی از شهرهای مهم استان "الانبار " بوده ایم. 

در این فرمان ویژه ارتش و نیروهای مردمی عراق برنامه ریزی گسترده ای را از چند محور برای باز پس گیری این شهر راهبردی داشتند و نتیجه آن پیشروی در حومه "فلوجه" و شکستن دژهای اولیه داعش بود. 

اما اخیرا در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی  تصاویری از حضور سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران منتشر شده که در حال ارائه کمک های مستشاری به نیرو های  حشد الشعبی است. 

قویترین

قویترین

البته نقش فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در ارائه کمک های مستشاری به ارتش و نیروهای مردمی سوریه و عراق برای آزادسازی مناطق مختلف این دو کشور  بی بدیل و مستند است. 


**نقش مستشاری فرمانده سپاه قدس در عراق و سوریه 

در سال های اخیر آزادسازی مناطقی همچون "تکریت" ، "رمادی" ، "آمرلی" ، "جلولا" ، "سعدیه" در عراق و مناطقی در سوریه همچون "القصیر" با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران و به خصوص فرمانده سپاه قدس آزاد شده است. 

قویترین

حضور مستشاری سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" در استان الانبار و کمک آموزشی به نیروهای حشد الشعبی این پیام را به کشورهای غربی ارسال  می کند که در غیاب پشتیبانی هوایی "ائتلاف ضد داعش" هم نیروهای عراقی خود می توانند عملیات پاکسازی "فلوجه" را انجام دهند. 

 پایگاه اینترنتی دیلی کالر در گزارشی ادعا کرد: "قاسم سلیمانی"  فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، به فلوجه عراق اعزام شده است تا در هماهنگی یکی از خونین‌ترین عملیات‌های نظامی که تاکنون علیه داعش انجام می‌شود مشارکت کند. 

این وبگاه  مدعی شد: "قاسم سلیمانی"  از زمانی که او را «فرمانده در سایه» می‌خواندند، مسئول عملیات‌ ویژه ایران خارج از مرزهای این کشور است. تخصص او هماهنگ کردن شبه‌نظامیان شیعه است. او از سال 2014 و هم‌زمان با شکل‌گیری گروه تروریستی داعش شناخته و به قهرمان افسانه‌ای مردم ایران بدل شد. 

در ادامه این گزارش ادعا شده است: دولت آمریکا و نظامیان این کشور "سلیمانی" و نیروهای تحت فرمانده‌ای وی را زمانی که ایران عملیات ارسال نفوذگر شکل‌یافته انفجاری (ای‌اف‌پی) ‌برای نیروهای شیعه عراقی آغاز کرد، از نزدیک شناختند. تجهیزاتی که خسارات زیادی به نیروهای آمریکایی وارد کرد و جان  صدها نفر از آن‌ها را گرفت.


**تنها فرمانده پرقدرت غرب آسیا کیست؟ 

"جان مگوایر" افسر سابق سیا  در مصاحبه با "دکستر فیلکینس" روزنامه‌نگار آمریکایی درباره فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران گفت: در حال حاضر "سلیمانی"  تنها فرمانده پرقدرت غرب آسیا است. 

قویترین


سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به اذعان رسانه‎های خارجی یک دیپلمات – نظامی پرنفوذ در منطقه غرب آسیاست که با کمک های مستشاری خود نقش عمده‌ای در مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش داشته است.

حضور و کمک های مستشاری سردار سلیمانی باعث شد تا تروریست هایی که آمده بودند بغداد را اشغال کنند؛ ده ها کیلومتر به عقب رانده شدند و اکنون می بینیم که حوزه نبرد با داعش ، 60 کیلومتر تا پایتخت فاصله دارد. 


نقش مستشاری سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" در عراق با عملیات آزاد سازی "فلوجه" تکمیل می شود و نیروهای عراقی آماده اند تا با کمک های آموزشی ایران اخرین پایگاه های داعش در غرب عراق فتح کنند.   

عملیات آزادسازی شهر "فلوجه" از چنگال داعش بسیار مهم است و در صورت این فتح تروریست های تکفیری بیش از گذشته در عراق منزوی خواهند شد و روزهای آتی باید منتظر اخبار خوبی از استان "الانبار" باشیم.