ویژه برنامه‌های «باران» و «چشمه سار هدایت» در شب و روز ولادت امام زمان(عج) به صورت زنده و مستقیم به روی آنتن می‌رود.
 به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن سیما، "باران" عنوان ویژه برنامه شبکه قرآن سیما در شب ولادت امام زمان (عج) است که از ساعت ۲۱:۳۰ امشب (شنبه ۱ خرداد) تا اذان صبح روز یکشنبه به صورت زنده و مستقیم به روی آنتن می رود.

بر اساس این گزارش، این برنامه ۷ ساعته که از مسجد مقدس جمکران پخش خواهد شد مراسم جشن و احیای شب نیمه شعبان را به طور کامل پوشش خواهد داد.

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم،  سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی و حجت الاسلام یوسفیان،  شعر خوانی حمید رضا برقعی، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت از جمله: مهدی رسولی ، حاج مهدی سلحشور و حاج حمید  منتظر ، اجرای گروه همخوانی میعاد قم و دعای کمیل با نوای عباس حیدرزاده از جمله برنامه های تدارک دیده شده در ویژه برنامه امشب "باران" است.

همچنین ویژه برنامه "چشمه سار هدایت" در روز ولادت حضرت قائم (عج) از ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۴۵ به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد. 

کارشناس این برنامه حجت الاسلام والمسلمین میلانی نژاد است که با اجرای مرتضی جوادی به بحث پیرامون ابعاد مختلف ولادت و زندگانی آن حضرت خواهند پرداخت. 

مدیحه سرایی امیر حسین محمودیان، شعرخوانی قاسم صرافان ، همخوانی گروههای تواشیح محراب و شمیم بهشت مازندران و همچنین حضور حسن سلطانی و گفتگو با ایشان به عنوان مهمان ویژه از دیگر بخشهای "چشمه سار هدایت" است.

«باران» به تهیه کنندگی میثم ریاحی و «چشمه سار هدایت» با تهیه کنندگی امیر افشار فتوحی در گروههای علوم قرآنی و محافل - مناسبتهای شبکه قرآن سیما جهت این ایام تدارک دیده شده است.