به مناسبت گرامیداشت شهید مصطفی بدرالدین،

 مقاومت اسلامی لبنان مراسم یادبودی را در 

صحن حرم حضرت زینب(س) برگزار کرد. 


به نقل از "العهد"؛ به مناسبت گرامیداشت شهید مصطفی بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی حزب الله و معروف به "سید ذوالفقار"، مقاومت اسلامی لبنان عصر روز سه شنبه، مراسم یادبودی را در صحن حرم حضرت زینب(س) واقع در "دمشق" برگزار کرد.
 
گرامیداشت سید ذوالفقار در حرم حضرت زینب(س)/ حزب الله: شهادت، افتخار ماست
 
در این مراسم، شخصیت هایی همچون "شیخ نبیل قاووق" –معاون شورای اجرایی حزب الله-، "سید ابوالفضل طباطبایی" –نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، "عبدالله نظام" –نماینده دولت سوریه-، هیئتی از افسران نظامی و امنیتی نیروهای مسلح سوریه، نمایندگان گروه های فلسطینی، هیئتی از فرماندهی نظامی مقاومت اسلامی، گروهی از رزمندگان، روحانیون و خانواده شهید "بدرالدین" حضور داشتند.
 
گرامیداشت سید ذوالفقار در حرم حضرت زینب(س)/ حزب الله: شهادت، افتخار ماست
 
این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و استقبال از شخصیت های سیاسی و نظامی آغاز شد.
 
"شیخ نبیل قاووق" با سخنرانی در این مراسم گفت: "از قلب دمشق و در حرم بانویمان بی بی زینب(س) داستان قهرمانی، پیروزی و شهادت رقم می خورد و شرف با حروفی از خون به رشته تحریر درمی آید؛ اینجا بزرگمردانی هستند که در پس آنها بزرگمردی نیست. کاروان شهدای ما امتدادی به درازنای تاریخ دارد و امروز، سید ذوالفقار که جان و مال خود را وقف جهاد و مقاومت کرده بود، بدین کاروان پیوسته است. زندگی خود را با جهاد در راه خدا آغاز و با شهادت در راه خدا که بهترین پایان هاست، خاتمه داد.
 
گرامیداشت سید ذوالفقار در حرم حضرت زینب(س)/ حزب الله: شهادت، افتخار ماست
 
"شیخ قاووق" افزود: "خدایا، ما امروز در حرم بی بی خود حضرت زینب(س) گرد آمده ایم تا تأکید کنیم ما امتی هستیم که شهدای خود را بزرگ می داند و بدان افتخار می ورزد. ما، افتخار می کنیم که فرماند هانمان شهید می شوند."
 
گرامیداشت سید ذوالفقار در حرم حضرت زینب(س)/ حزب الله: شهادت، افتخار ماست
 
"شیخ قاووق" تأکید کرد: "پرونده شهید بدر الدین سرشار است از پیروزی های بزرگ در مقابل دشمن صهیونیستی و تکفیری و طبیعی است که این پرونده سرشار، تو را در معرض هدف دائمی تکفیری ها و صهیونیست ها قرار دهد. سید ذوالفقار فرمانده جهادی مقاومت است که در دفاع از سوریه، لبنان و امت اسلامی به شهادت رسیده و صهیونیست ها، تکفیری ها و سعودی از شهادت وی خوشحال شدند و خیال خام دارند که حزب الله با این شهادت از مشارکت نظامی در دفاع از سوریه، عقب خواهد نشست. مشارکت ما در نبرد علیه گروه های تکفیری، یک وظیفه ملی، اخلاقی، انسانی و ضرورتی استراتژیک در حمایت از لبنان، سوریه، منطقه و امت اسلامی است. ما مانند گذشته در کنار سوریه خواهیم ماند و تا پیروزی نهایی، هرگز تغییر موضع نخواهیم داد."