"یگان 8200 " ارتش اسرائیل چگونه مقدمات "بمباران دیرالزور" را فراهم کرد؟ 

یگان 8200 ارتش اسرائیل اقدامات مخربی را در یک ماه اخیر در منطقه غرب آسیا انجام داده است.
 دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی یکی از قویترین سرویس های جاسوسی را در منطقه غرب آسیا در اختیار دارد و ارتش اسرائیل و وزارت دفاع رژیم صهیونیستی هم در زمره دستگاه امنیتی اسرائیل قرار می گیرند. 

در حقیقت دستگاه امنیتی اسرائیل با کسب اطلاعات جاسوسی در منطقه غرب آسیا به دنبال ضربه زدن به محور مقاومت اسلامی در منطقه است و در این پروسه از هر تجهیزاتی که لازم باشد استفاده می کند. 

در سال های اخیر یگان های امنیتی و اطلاعاتی ارتش و وزارت جنگ  اسرائیل، اقدامات  مخربی را علیه سوریه ، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو محور مقاومت انجام دادند که نمونه های زیادی در این زمینه قابل طرح است. 

یکی از واحدهای نظامی  که در ضربه زدن به کشورهای  منطقه غرب آسیا و به خصوص به کشورهای ایران و سوریه فعالیت دارند ؛ یگان 8200 نخبه ارتش اسرائیل  است که بازوی جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا به شمار می آید. 

این یگان نظامی-سایبری  به دنبال آن است تا هرکشوری که با اسرائیل دشمنی دارد را از پا در بیاورد و در منطقه پیکان هجمه ها به سمت جمهوری اسلامی ایران و سوریه است. 



***"یگان 8200 " وزارت جنگ اسرائیل چه ویژگی هایی  دارد؟ 

"یگان 8200 " وزارت جنگ اسرائیل در دهه 50 میلادی  با کمک تجهیزات ایالات متحده آمریکا  راه‌اندازی شده و دو سال بعد در مقر دائمی خود در منطقه‌ای واقع در شمال  "تل آویو" مستقر شد. گفته می‌شود "یگان 8200 " بزرگترین واحد در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از نظر تعداد نیروها است.












این یگان از منتخب مهمترین اندیشمندان و "نخبگان کامپیوتری" و "آی تی" استفاده می کند و جمع آوری اطلاعات و داده های اینترنتی و جاسوسی داده‌های شهروندان از ویژگی های این یگان ویژه سایبری-نظامی اسرائیل است. 

پایگاه  "بیزینس اینسایدر" مدعی شد: "یگان 8200 " به تربیت نیروهایی می‌پردازد که از نظر تخصص، سرآمد علوم رایانه در جهان هستند تا جایی که می‌توان گفت این یگان، "پیشگام جهش در فناوری اطلاعات" است. این پایگاه مهارت نیروهای  "یگان 8200 " را قابل استفاده در دنیای مجازی عادی دانسته و از آگهی‌های استخدامی خبر داده که مخصوصاً در آن اشاره شده صرفاً به فارغ التحصیلان یگان 8200 نیاز دارند.  

به نوشته پایگاه دیفنس نیوز  (Defense News) اسرائیل از سال 2003 تاکنون هزاران نفر از دانش آموزان دبیرستان‌ها را در این یگان به کار گرفته ؛ کاری که در آن زمان سرو صدای زیادی در مورد دلیل جذب این تعداد نیرو و ماهیت ماموریتی که به آنان داده می شود، ایجاد کرد. با این حال این موضوع همچنان مبهم باقی ماند و رسانه‌های اسرائیلی از کنکاش در این خصوص منع شدند تا اینکه در پایان سال گذشته میلادی اطلاعاتی در مورد این یگان درز کرد.

این اطلاعات حاکی از این بود، کسانی که به یگان مزبور جذب شده اند، برای رواج اندیشه های صهیونیستی و نفوذ در جهان عرب و مسموم کردن فرهنگ و تفکرات آنان و نیز ضربه زدن به ارزش های اخلاقی و انسانی وعقیدتی آنان بزرگترین ارتش سایبری را تشکیل داده و به منظور تکاپو و تحرک کاملا آزادانه این افراد فضایی از سایت های اجتماعی و صفحه ای اینترنتی برای آنان فراهم شده است.

روزنامه "رای الیوم" گزارش داد:  رژیم صهیونیستی در نظر دارد به منظور کنترل و رصد هرگونه تحرک و تماس فعالان فلسطینی تمام خطوط تلفن و سیستم‌های ارتباطی "غزه"  را تحت کنترل درآورد.

در این میان اسرائیل در چارچوب جنگ تمام عیار روانی علیه عرب‌ها و مسلمانان از هیچ کاری فروگذار نیست تا جایی که کابینه این رژیم ارتش و نهادهای امنیتی را برای تعقیب عرب‌ها در هر نقطه‌ای و با هر وسیله‌ای تشویق و حمایت می‌کند.

با توجه به اینکه عصرکنونی عصر شبکه های ارتباطات اجتماعی است، "تل آویو" تمام تلاش خود را برای ایجاد دو دستگی بین عرب ها به کار می گیرد تا بذر فتنه و تفرقه را بین آنان به ثمر بنشاند.

از زمان تاسیس این یگان هزارن نفر از نخبگان اسرائیلی به آن ملحق شده اند و فعالیت آن مبتنی بر تضمین برتری اسرائیل در فضای مجازی از طریق عملیات دفاعی و هجومی سایبری است. تیمی از واحد 8200 ماموریت آموزش ارتش سایبری برای معارضان در کشورهای مختلف را از طریق شبکه‌های اجتماعی بر عهده دارند و هزاران نفر دیگر از این واحد در راستای فتنه‌انگیری، شایعه‌پراکنی، هدف قرار دادن فعالان و روشنفکران و نیز دامن زدن به فتنه‌های مذهبی و دینی کار می‌کنند. 






 
 در کنار اقدامات اطلاعاتی و تجسسی مختلف واحد 8200 ، تمام تلاش این واحد در این روزها بر کم کردن بیداری عربی در راستای منافع رژیم صهیونیستی متمرکز است و مشکل اینجاست که این اقدامات اسرائیلی که بر تفکیک و تجزیه جوامع عربی به شکلی بسیار خطرناک متمرکز شده همچنان بدون پاسخ باقی مانده و هیچ واکنش عربی برای جلوگیری از آثار ویرانگر آن دیده نشده است. 
 

**اقدامات یگان 8200 وزارت جنگ اسرائیل 

*انتشار ویروس استاکس نت در تاسیسات هسته ای ایران 

روزنامه لوموند دیپلماتیک در سال 2010 فاش ساخت "یگان 8200 " در صحرای جنوبی اسرائیل موسوم به  "نقب"، پایگاه عظیمی را استقرار داده است. مسئولیت این شبکه وسیع اطلاعاتی، شنود و مانیتورینگ تماس های تلفنی، ایمیل‌ها و مانند آن است، از هر جا که باشد، آفریقا، غرب آسیا و حتی اروپا. حتی کشتی‌ها در دریا نیز از دسترس این پایگاه خارج نیستند. "یگان 8200" همه سفارت‌خانه‌های اسرائیل در کشورهای مختلف جهان را رصد می‌کند و از جت‌های مجهز شرکت آمریکایی "گلف استریم" برای عملیات‌های جاسوسی خود بهره می‌گیرد. 

یکی از اقداماتی که یگان 8200 انجام داد مشارکت در انتشار ویروس استاکس نت در صنایع هسته ای کشور مان در 6 سال پیش بود و منابع رسانه ای اعتقاد دارند این اقدام  با  تعامل دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. 


*تهیه مقدمات حمله به تاسیسات "دیرالزور" سوریه در سال 2007 

در سال 2007 میلادی که ارتش اسرائیل به تاسیسات در حال ساخت "دیرالزور" در شرق سوریه حمله کرد و نتیجه این حمله بمباران زیرساخت های این پایگاه بود که گفته می شود مشکوک به ساخت یک نیروگاه اتمی است. 









سوال اینجاست که چگونه "یگان 8200 " وزارت جنگ اسرائیل مقدمات حمله به تاسیسات "دیرالزور" را فراهم کرد؟ یگان نظامی سایبری مذکور با جاسوسی و جمع آوری اطلاعات و با استفاده از عکس های ماهواره ای توانست داده های لازم را در اختیار ارتش اسرائیل قرار دهد و در ضمن پدافند هوایی ارتش سوریه را نیز از کار انداخت تا اسکادران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بتوانند سریع تر دست به حمله بزنند. 

هدف "یگان 8200 " اسرائیل کامل کردن اطلاعاتی است که از طریق جاسوسان می‌رسد و بر سه اصل از اصول اطلاعاتی یعنی رصد، شنود و تصویربرداری و خرابکاری بنا شده است. 
 
علاوه اینکه واحد مذکور از پهپاد نیز برای اجرایی کردن طرح‌های خود استفاده می کند؛ «دان حالوتس» فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در همین راستا اعتراف کرد در تمام ترورهایی که در کرانه باختری و نوار "غزه"  انجام شد از این پهپادها استفاده شده است. 
 
اخیرا نیز مشخص شد ارتش رژیم صهیونیستی "یگان 8200 "را مامور رصد تحرکات مقاومت در نوار غزه کرده است و این واحد اقدام به نصب دستگاه‌های شنود، دوربین و مین در مناطق مختلف و حساس نوار غزه کرده است تا به خوبی بتواند فعالان مقاومت را کنترل کند.

در مجموع "یگان 8200" اسرائیل وابسته به وزارت دفاع و ارتش اسرائیل بوده و در انتشار ویروس استاکس نت در تاسیسات هسته‌ای کشورمان، حمله هوایی به تاسیسات اتمی "دیرالزور" و استقرار تجهیزات استراق سمع در غزه نقش داشته است.