در آیینِ تشییع، مادر «جمیل»، در حرکتی نمادین، با چادری سفید، گویی در مراسم ازدواج فرزند 22 ساله اش حاضر شده باشد، با دسته گل و چهره ای خندان، به استقبال او رفت.

«جمیل محمد ملیجی» به تاریخ 4 شهریور 1372 شمسی، در شهرک «ناقوره» واقع در «جنوب لبنان» متولد شد. وی در نوجوانی به «مقاومت اسلامی»(شاخه نظانی «حزب الله لبنان») پیوست و مدتی پیش، داوطلبانه جهت حضور در یگان های مدافع حرم بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) به «سوریه» اعزام شد. وی سرانجام به تاریخ 19 اسفند 1394 شمسی، طی نبرد با «مزدوران سعودی» و «پیروان اسلام آمریکایی» بال در بال ملائک گشود.

 

جسم مطهر «جمیل» روز 20 اسفند 1394 شمسی به زادگاهش بازگشت و پس از تشییع باشکوهی، در آرامستانِ شهرک «ناقوره» تا روز ظهور مولایش به امانت سپرده شد.


در آیینِ تشییع پیکر شهید،  مادر او، با چادری سفید حاضر شد و با آدابی حماسی و پرشور، فرزندش را مشایعت نمود. این بانوی بزرگوار، در حرکتی نمادین، گویی در مراسم ازدواج فرزند 22 ساله اش حاضر شده باشد، با دسته گل و چهره ای خندان، به استقبال پیکر او رفت و لحظاتی باشکوه را در تاریخ «مقاومت شیعی» به ثبت رساند.


آن چه پیش رو دارید، برش هایی است از آیین تشییع شهید «جمیل محمد ملیجی».